menu tepi terapung

Share

SeLection

user online dan searchBox

Pinned_Board

Scheduled Watch ] Ai - Jamaludin al-Afgani ]
Wiken Act ] Radas Online Shop ]
 **  
codersTaLk -  ]  sLr exercise ]  dreba printer ]  sLr intRoduction ]
apogee - - ]  HardWare-secRets ]  60D ]
uenSticker ]  SDAdeveloper - S PLus ]  icodedViruses ]

Tuesday 30 November 2010

akTif FaceBook..?

FaceBook.? akTif baLik..?


baru-baru nih ade dengor membe dan kenaLan mrGee komen.. 'ape lah mamat nih anti sangat ngan faceBook.. bukan ker senang nak link ngan kawan2.. berhubung balik ngan geng2 lama skoLah duLu... share aper yang baik..kemut betoL laa.....' kene tembak semangkuk.. hahahhaa....

hehehe...
sebenarnya mrGee bukan anti- OK!! hehe.. kiter x join.. xaktif.. xsemesti nya kiter anti.. samaLah jugak mcm poLitik, bersetuju x semestinya menyokong... dan membangkang x semesti nya menentang.... itu merujuk kepada sesetengah perkara-perkara yang dibuat.

same jugak mcm facebook nih... mrGee bukan anti.. cuma tidak mengaktifkan diri maybe mrGee merasakan ada sesetengah elemen yang kurang 'menarik' pada mata mrGee.. ditambah lagih ianya diasaskan oleh seorang yang berbangsa israel,yang terkenal ngan zionis nya, dan jugak suatu bangsa yang sangat cerdik dan licik... suka mrGee tegaskan disini.. ini adaLah pendapat yang diluahkan secara peribadi, tiada unsur hasutan, propaganda atau kepentingan peribadi, serius.... belum pernah mrGee 'mempromosikan' melarang org lain dari join ok!!.. so ini bukti mrGee bukan anti-faceBook.

'dulu benci,skang dah nak aktif baLik, pandai lah ko bagi alasan..' 
tiap orang ade alasan tersendiri kenapa utk perlu atau tidak melakukan sesuatu.. jadi tidak salah untuk mrGee utk  amik langkah duduk dan memerhati dari jauh.. mungkin dulu xsetuju sebab hanya nampak buruk aje, baik nyer belum nampak.. mungkin.?  Ya betul!!  se tiap ape pun.. mesti ade baik dan buruk nyer... itu semua orang tahu.. dan orang itu sendiri pun still ade baik dan buruk nyer jugak... termasuk lah mrGee nih,insan yang lemah.. yang banyak buruk dari baiknya.. jangan x tahu OK.. haha..
Pun dalam pada masa yang sama jugak ... cuba mengumpulkan pendapat /fatwa /dalil /bahas si-bijak pandai dan iLmuan tentang isu berkaitan. dah kiter tak tahu, tak reti.. so kiter rujuk lah dari mereka yang lebih arif..

'dah tahu produk israel.. tapi nape join jugak.. banyak lagih produk israel yang lain.. nape ko x kisah.. nape x bising.?'
sekali lagi pendapat peribadi mrGee.. ade dua istilah dalam menentukan sesuatu barang atau perkhimatan relevan atau tidak. dijelaskan disini secara ringkas..
KEPERLUAN(x boleh kalau x ada..) dan KEINGINAN(x de pun xpe.. still ok.. atau still optional)..
contoh:  keperluan, 
-ber-facebook utk mencari sedara-mara yang lama terpisah, masih ade wasiat belum tertunai..
-berurus niaga.(perlu ,sebagai sumber pendapatan, majukan ekonomi..)


contoh: keinginan,
-melanggan web site porn.(keinginan yang membawa keburukan, rosak akidah..)
-ber-facebook utk menyebarkan aib dan fitnah.(keinginan yang membawa pepecahan umat..)


so.. keputusan utk join atau tidak, utk aktif atau pasif.. sebenar nya terpuLang kerana masing2 ade sebab dan pendapat yang tersendiri.. walhal kehadiran kiter jugak tidak diundang atau dihalau.. cuma baik perbuatan kite, baik lah kiter terima dan begitulah jugak sebalik nya... itu karma yang perlu dihormati..
and that`s refer to me.. coz I know wh3re Im sTanding...

p/s: maybe dah sampai seru kot.. hehehehe..

rGdz,

6 Comments:

LadyOfGee said... [Balas Komen Ini]

terpulang pada niat masing2.. setiap perkara pasti ada baik buruknye.. hanya diri yg jd kan penentu.. like u said.. kl niat nye baik, baik laa dpt nyer.. my 10cent.. peace.. :)

Mat Ganu said... [Balas Komen Ini]

betul2...

aik mrs.Gee plk..???
hehehe

ah Gee.!! said... [Balas Komen Ini]

@mrsGee
mane aci ulang baLik script orang..
pastu kater my 10sengg...


@mat ganu
mende yang betuL nyer..?
wakpe kejut tuh...?

LadyOfGee said... [Balas Komen Ini]

hahaha.. pinjam jer ayat tuh.. ayat power.. xbaik kedekut.. abih nk brp seng.. 10cent cukup arr..

ijatnuar87 said... [Balas Komen Ini]

yup,macang hok tulih dalang nih la...atah niat blaker,kalu niat utk cari smula kawng2 lamer,jadi molek guna la...kalu sapa laro,xpayoh guna la...ker guaner?

ah Gee.!! said... [Balas Komen Ini]

@ijatnuar87

kemah keming ayat deme bohhh...
same arr niat kiter... :)

entRi2 seLektif....

frenz Blog updaTe